Rozmiar:295/40 R22Sezon:letnia
Indeks prędkości:
Y = max 300 km/hIndeks nośności:112 = max 1120 kgRok produkcji:od 2024Gwarancja:5 lat od daty produkcjiEtykieta UE: dBTyp:osobowa
Opis opony: GOODYEAR EAGLE F1 ASYMMETRIC 6 295/40 R22
Producent:
GOODYEAR
Nr katalogowy:
595957
Kod kreskowy EAN:
4038526417121
Szerokość:
295
Profil:
40
Średnica:
22
Bieżnik:
EAGLE F1 ASYMMETRIC 6
Indeks nośności:
112 = max 1120 kg
Indeks prędkości:
Y = max 300 km/h
Opór toczenia:
Hamowanie na mokrej nawierzchni:
Poziom hałasu:
( dB)
Typ:
Run on Flat:
NIE
Opona wzmocniona:
NIE
Goodyear to jedna z największych marek oponiarskich na
świecie, z ponad 125-letnią historią i globalnym zasięgiem. Firma jest
synonimem innowacji, niezawodności i zaawansowanych technologii w
produkcji opon. Marka klasy Premium.
Goodyear oferuje opony do:
- Samochodów osobowych,
- SUV,
- Pojazdów dostawczych i ciężarowych,
- Samolotów,
- Maszyn rolniczych i przemysłowych,
- Motocykli
Goodyear ma silne korzenie w motorsporcie, m.in. jako
najbardziej utytułowany dostawca opon w historii Formuły 1 (26 tytułów
mistrzowskich konstruktorów). Obecnie dostarcza opony m.in. do NASCAR, FIA WEC oraz serii WTCR.
Ciśnienie opon
Etykieta UE
Opona GOODYEAR GOOD-YEAR L295/40 R22 EAG F1 ASY 6 112Y XL FP, zgodnie z informacją podaną przez producenta, posiada następujące parametry jezdne:
dB
OSZCZĘDNOŚĆ (OPÓR TOCZENIA)
Klasyfikacja oporów toczenia występujących w oponie. A jest klasą o najniższych oporach toczenia. G jest klasą o największych oporach toczenia.
Parametr ten wpływa na wielkość zużycia paliwa i emisje spalin. Wybór opon w klasie A może obniżyć zużycia paliwa nawet o kilka procent.
HAMOWANIE NA MOKREJ NAWIERZCHNI
Klasyfikacja przyczepności opon na mokrej nawierzchni. Opona w klasie A ma najkrótszą drogę hamowania, a opona w klasie G ma najdłuższą drogę hamowania.
Opony o dobrej przyczepności zatrzymają pojazd na krótszym odcinku w razie gwałtownego hamowania co ma znaczenie w sytuacjach awaryjnych na drodze.
HAŁAS ZEWNĘTRZNY
Hałas wytwarzany przez opony ma znaczny udział w ogólnym hałasie generowanym przez pojazd. Jedna fala oznacza oponę cichą a trzy fale oponę głośną.
Uwaga: niewielka zmiana wartości liczbowej w decybelach (dB) opisującej poziom głośności przekłada się na dużą różnicę w odczuwalnej głośności.